”Jakie są zalety profilu zaufanego i podpisu elektronicznego?”
- oszczędność czasu na dojazd do urzędów,
- oszczędność pieniędzy na wydruki papierowe i ich wysyłkę,
- brak nerwów i stresu podczas stania w kolejce (choć z tym różnie bywa w Internecie, gdy nagle tracimy do niego dostęp jak jest ogólnopolska awaria albo jak strona internetowa nam się zawiesza),
- możliwość załatwiania spraw w urzędach przez 24 godziny na dobę a nie tylko podczas godzin otwarcia urzędu (najczęściej 8:00 – 16:00),
- brak konieczność wychodzenia wcześniej z pracy czy brania urlopu w celu załatwienia sprawy w urzędzie,
- urząd ma obowiązek akceptacji dokumentów złożonych w taki sposób,
- sprawę w urzędzie można załatwić nawet przebywając za granicą ,
- obsługa profilu zaufanego i podpisu elektronicznego jest prosta i intuicyjna.
”Czy można założyć profil zaufany bez wychodzenia z domu?”
Tak, profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu, jeżeli posiada się:
- konto w systemie banku lub innego przedsiębiorcy, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego (lista podmiotów: https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp) lub
- kwalifikowany podpis elektroniczny lub
- nowy dowód osobisty z warstwą elektroniczną oraz czytnik umożliwiający podłączenie go do komputera.
”Co należy zrobić, żeby założyć profil zaufany za pomocą internetowego konta bankowego?”
- Zalogować się na swoje konto bankowe,
- Wyszukać formularz zakładania profilu zaufanego,
- Postępować zgodnie z prostymi informacjami pojawiającymi się podczas rejestracji.